Tuesday 3 May 2011

penawar kencing manis

kaknab tiap2 tahun akan membuat ujian darah. selalunya semua okay, tapi baru baru ni kaknab pi check ada kencing manis wpun pun tidak tinggi, doktor bagi ubat metformin untuk di makan 1/2 biji pagi dan malam. bacaan kolesterol LDL pun tinggi. balik rumah, kaknab tidak makan ubat yang diberi doktor, kaknab cuma berubat sendiri dengan meminum berbagai jenis air ubat dan makan ulam2an. kaknab akan check seminggu sekali paras gula dalam darah tinggal 4.5 bila berpuasa. dan cholesterol kaknab turun ke paras normal. sudah 3 kali kaknab check bacaan gula dalam darah tahap normal. apa yang kaknab ambik seperti berikut.

tiap2 hari kaknab minum:

1 gelas air direndam dengan sehelai daun cerita/hempedu bumi. 2 gelas sehari. pahitnya.

1 gelas air dicampur dengan apple cidar vinegar 1 sudu teh. diminum 2 gelas sehari
- masamnya.

teh misai kucing kaknab campur dengan kulit kayu manis, diminum juga 2 gelas sehari
- air ni okay wangi je sebab kulit kayu manis.

air halba - kaknab nanti rendam dalm gelas dan minum airnya, halba kaknab kunyah. memang lah tak sedap langsung, kalau tak ada kencing manis, tak ingin kaknab nak minum.

sebelum tidur, kaknab minum air grapefruit + apple hijau. - masam dan pahit.

kaknab lebihkan makan quaker oats dibancuh sedikit cair, sehari 2 gelas.

tiap2 kali makan sedikit sahaja nasi berulamkan peria katak. makan mentah atau rebus, selalunya kaknab makan mentah, senang lebih rangup. sedikit pahit tapi sedap dicecah dengan sambal belacan.

ulam jering atau petai

 

Dari dulu lagi kaknab memang rajin jogging dan aerobik tetapi masih boleh dapat kencing manis, mungkin pankreas dlm badan kaknab tidak supply insulin secukupnya kerana kaknab dah pun 55 tahun. lagi pun sebelum kaknab tahu ada sedkit kencing manis kaknab memang suka makan buah2an manis2 dengan quantity yang banyak macam mempelam sekali makan 3 biji, epal merah sekali makan 3 biji, pisang pun kalau makan 3-4 biji sekali bila dah tahu kencing manis, kaknab pun kurangkan makan buah2an kalau makan pun cuma sebiji sahaja. dulu kalau minum teh atau kopi memang manis nak mampuih, haaa padan muka kaknab la ni baru tahu minum tawar sikit hehehe

6 comments:

4eVerGuyS said...

mana nak cari ulam cerita...ada nama lain x

Sahaini said...

Macam mana keadaan paras gula sekarang? sudah terkawal..
saya nak cadangkan diet ini kepada emak saya di kampung.

Unknown said...

Salam..sy ada menjual daun misai kucing kering....500 gram sy jual rm50..cara pengunaan..rendam kn dlm gelas di isi air panas..biar kan selama 5 minit..rasa seperti teh tapi.berkasiat menurunkan gula dalam darah..menurunkan darah tinggi..menjaga buah pinggag...sejukan badan..call sy xpun msg sy x pun wasap sy kat nombor 0174687570...mohd zuhairi..andai ada herba kazanah...hargaii...jangan biar kan penyakit menjejaskan nyawa anda.

Unknown said...

Kasiat daun misai kucing

Hampir keseluruhan bahagian pokoknya boleh digunakan. Kehebatan penyembuhan pokok misai kucing ini adalah lantaran kandungan kimianya yang hebat seperti cirsimaritin, myoinositol, orthosiphon, pillion, rhamnasin, bmlt oioioldsalvigenin, kerotin, kerotinoid, minyak pati, flavanoid, glukosid, glikoprotein, saponin dan terpenoid. Misai kucing telah terkenal sejak turun temurun kerana dapat membuang dan mencuci darah dari toksid yang berlebihan. Juga dapat membantu tubuh mengeluarkan bendalir berlebihan terutamanya dari sendi. Mengandungi kandungan kalium yang mencukupi untuk menggantikan kehilangan kalium dari badan semasa pembuangan air kencing. Ia juga tidak mendatangkan masalah pada buah pinggang seperti kebanyakan ubat-ubat moden. Dapat juga merawat penyakit lain seperti gout, athriris, reumatik dan penyakit batu karang, selain dapat mencegah pembentukan batu karang dan jangkitan saluran kencing, diabetes and nephritis. arteriosclerosis (capillary dan masalah peredaran darah), Terkenal juga dengan khasiatnya untuk merawat kencing manis, mengurangkan kadar kolesterol darah, menurunkan tekanan darah tinggi dan melegakan kekejangan smooth muscle pada dinding organ dalaman disamping sifat antiseptiknya.

Maznihaznira Mohd Nazir said...

Daun hempedu bumi

good care said...

Assalamualaikum slm sejahtera kepada warga group yang ada penyakit kencing manis!!. Jom viralkan berita baik ni Bantu kakak2 abang2 kita yg ada kencing manis yg dh bertahun2 bergantung pd ubatan.

Bantu kwn2 kita, saudara mara,jiran2 smua. Rawat terus kencing manis!

Ini 1 penemuan herba utk rawat kencing manis dgn bacaan gula xkira betapa tggi pun.

Herba yg di proses menjadi jus untuk pesakit kencing manis menurun kan bcaan gula yang amat tinggi

-Kaki luka bernanah
-Badan letih dan lemah akibat kencing manis
-Paling penting dapat lindungi buah pinggang
-Rasanya yang tidak pahit dan sedap untuk di minum

🗣Jom sama2 kita viral kan, ..kita rawat cara selamat ,cara alami tanpa kandungan bahan kimia yg boleh bgi kesan yang tidak baik.

Gula turun dengan cepat selpas hanya dua jam meminum herba ni dan rasa tidak pahit

Stabil kan gula kembali..paling penting dapat merawat buah pinggang!

iNi bkn jus buah buahan campuran biasa2 yg kat luar jual ni..😆
Ini adalah herba yg sangat sukar dijumpai dn amat berkesan.

Mari bantu saudara mara,kwn2,jiran2 dn keluarga kte trun kan kencing manis sekelip mata!💪🏻


NOTE :
Ia BUKAN HERBA YG MEMANASKAN BADAN macam produk2 lain yang masukkan herba2 biasa Herba ni fresh2 di proses tiada perap simpan lama2.. boleh diambil sebagai suplement utk penyakit2 lain juga.

Call & whats app sekarang! Nk tanya je dlu blh jgn malu.

0174687570
0174687570
En mohd zuhairi

#sharing is caring